By Laura Hämäläinen

2014/01/11

Kana-avocado-omenasalaatti ja maailman paras treeniboosteri

Long time no see! Nimittäin eipä ole vähään aikaan blogin puolella näkynyt ruokajuttuja, vaikka välillä niitä toivotaankin aika tiheään tahtiin. Ohimennen olen blogissa sivunnut omassa ruokavaliossani tapahtunutta muutosta eli siirtymistä paleoruokavalioon. Siitä tarkemmin kuitenkin ihan omassa postauksessaan, pysytään nyt tässä aiheessa eli here we go - super helppo, terveellinen ja maukas kana-avocado-omenasalaatti.

IMG_6633


Tarvitset:
Salaattia
150g maustamatonta kanaa
Avocado
½ vihreä omena
Paprikaa
Kurkkua
Tomaattia
Timjamia
½ sitruunan mehu

Jos haluat, voit ripotella salaatin päälle seesamin- ja auringonkukansiemeniä

Kypsennä kana ja mausta se oman makusi mukaan. Kypsentämiseen käytin pientä nökärettä cocovin kylmäpuristettua luomu kookosöljyä. Kanaan heitin mausteeksi pippuria, ripauksen ruokasuolaa (jodi), chilimausteseosta, paprikaa ja grillimaustetta. Timjamin voi lisätä pannulle kanan ollessa kypsä - antaa vielä hieman kivaa lisämakua ja samalla sen varsi pehmenee hieman. Pilko avocado, omena jne ja asettele salaatti lautaselle. Päälle voit puristaa sitruunan mehua ja itse ripottelin vielä seesamin- ja auringonkukansiemeniä. Salaatin kastikkeeksi voit valita esim. oliiviöljyn, itse en laittanut mitään tällä kertaa kun ei kaapissa ollut mitään sopivaa :-D Keitin myös lisukkeeksi valkoista riisiä (en jaksanut odottaa 20min bataatin kypsymistä uunissa..) hiilihydraatin lähteeksi treenin jälkeen.

IMG_6637 IMG_6634 1 IMG_6645

Sitten se maailman paras treeniboosteri. Paleoruokavaliossa jonkinmoisena ongelmana totuttelukysymyksenä olen kokenut maidottomuuden ja soijattomuuden. Herää siis kysymys - mitä ihmettä voin laittaa kahvin sekaan? Välillä kaipaa kupillista kahvia, vaikka siirtyminen teen juontiin onkin sujunut aika kivuttomasti. Kaipasin myös ideoita treeniboostereihin, koska varsinkin näin pimeänä aikana koulupäivien jälkeen energiatasot tuntuu olevan suhteellisen alhaalla ja usein tekisi mieli käpertyä peiton alle nukkumaan treenien sijaan. Siispä, googlettelin hieman ja törmäsin tähän postaukseen.

Löytyi täydellinen paleoruokavalioon sopiva treeniboosteri - maidoton, soijaton, lisääaineeton ja gluteeniton vaihtoehto. Lisää vain kahvin sekaan n. ruokalusikallinen kookosöljyä. Siis what, oikeastiko?! Super yksinkertaista ja oikeasti niiiiin hyvää. Myönnän, että kieltämättä yhdistelmä kuulostaa suhteellisen oudolta ja en suostunut uskomaan makua tai tehoa ennen kuin olin itse sitä kokeillut ja yllätysyllätys, se ei maistunutkaan kamalalta. Samalla saa myös kookosöljyn terveysvaikutukset - kuinka näppärää!

IMG_6663

Mitäs tykkäsitte pitkästä aikaa ruokapostauksesta? Yesyes or nono? 
SHARE:

20 kommenttia

  1. YesYes!! kiva vaihteeksi tällainenkin postaus ja toi salaatti on niiiin herkullisen näköinen :)

    VastaaPoista
  2. Kuinka iso toi sun banneri on ja millä oot sen tehny? :) Mun bannerissa tapahtuu niin että se teksti menee aika sumeeksi en tiiä riippuuko koosta :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oon tehny sen photoscapella :-) en muista kyllä yhtään minkä kokonen se on :(

      Poista
  3. Aika herkullisen näköinen salaatti :) olis kiva kuulla lisää tosta paleoruokavaliosta :) jään innolla odottamaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo kirjottelen siitä varmaan lisää myöhemmin kun vähän enemmän fiiliksiä jaettavaksi :)

      Poista
  4. ihanan näköistä ruokaa, tuota vois kyllä joskus kokeilla! :-)

    VastaaPoista
  5. Hahah hei pisti vaan silmään, se on tiMjami eikä tiNjami :-D

    VastaaPoista
  6. Sori nyt tulee vähän outo kysymys, mutta mistä tietää että avocado on kypsä:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siitä ku se on vähä rusehtava ja pehmeä :)

      Poista
  7. Ja siiis toho tietyst voi pistää viel maitoa kahviin siis? Ettei se maku kärsi?:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siis tottakai jos käyttää maitoa kahvissa ni tottahant toki :)

      Poista
  8. hoiiiiiiii sun blogista saa aina niin paljon kaikkea kivaa irti niin teempä vastapalveluksen ja vinkkaan että bataatin saa mikrossa kypsäksi 5minuutissa.. :-) eli bataatti mikroon vaan ja siellä n. 5min kunnes ihanan pehmeä eikä tarvitse uunin kanssa väsätä! ♥x

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oi ihanaa wihii pitääkin laittaa testaukseen! :3 kiitos!

      Poista
  9. kokeilin tätä tänään!! Ja oli ihan mielettömän hyvää. Ja avakaadokin maistuin semijeesiltä!! :-) jeejee lisää näitä.

    VastaaPoista
  10. Ruokapostauksia oi jees jees ja jeees! Oon niin totaalisen hukassa mun ruokavalion suhteen, että ei todellakaan tekis pahaa saada muutamia reseptejä talteen :-) Näyttää ainakin superhyvältä!

    VastaaPoista
  11. Hienoo et kokeilet tollasta ruokavaliota ja vielä hienompaa jos se toimii sulla! :) Ite jäin miettimään sitä, ku sanot kannattavas mahdollisimman puhdasta ruokaa jne, niin mitä mieltä oot sit noist sun käyttämistä lihoista: jauheliha ja kana esim? Nehän on niin tehotuotettuja ja kaikinpuolin epäeettisesti tuotettuja, että ne ei välttämättä edusta mitään puhdasta tai terveellistä enää. :/ Sit kun teet tohon ruokavalioon liittyvän postauksen,niin ois kiva kuulla sun ajatuksia tähän liittyen myös :) Ite oon siirtyny lähinnä kokonaan kasvisruokavalioon nimenomaan ton tehotuotannon boikotoimisen takia!

    VastaaPoista

Canon EOS 600D
EFS 18-50mm f/3.5
Canon Lens EF 50mm f/1.8.
Canon Speedelite 430EX II lisäsalama
Kuvanmuokkaus Photoscape

© LAURA H.

This site uses cookies from Google to deliver its services - Click here for information.

Blogger Template Created by pipdig