By Laura Hämäläinen

2016/02/22

KOKEMUKSIA ON RAMP -PERUSKURSSISTA

Boximme on ollut avoinna vähän reilun vuoden päivät ja varmasti moni siellä ruudun takana on joskus miettinyt millaista crossfit on tai uskaltaisikohan sinne On Ramp -kurssille ilmoittautua.

Kokosin yhteen fiiliksiä On Ramp -peruskurssilta meidän boximme asiakkailta! 


IMG_9292


1. Millaisia odotuksia sinulla oli ennen On Ramp -kurssin aloitusta? 

"Odotin että pääsen haastamaan itseäni ja oppimaan uutta. Kaipasin myös uutta treenimotivaatiota, koska perus saliharjoittelu rupesi maistumaan puulta."
"Odotin uuden oppimista/uudenlaista kokemusta, oman mukavuusalueen ulkopuolelle astumista."
"Uuden oppiminen, motivaation lisääminen, uudenlainen/erilainen tyyli tehdä asioita ja monipuolisuus. Yhdessä tekeminen ja valmennus/tsemppi."
"Kävin intensiivin, jolta odotin lisää tekniikkavinkkejä painonnostoliikkeisiin. Lisäksi halusin päästä kokeilemaan haastavampia crossfit-liikkeitä (mm. kipit)."
"Ootin, että OnRamp on täynnä hyvännäköisiä miehiä."
"Levytankoliikkeiden tekniikan oppiminen."

2. Mieleenpainuvin hetki On Rampilta esim. onnistuminen?

"Ensimmäisen treenin puulla päähän lyöty fiilis et miten huonossa kunnossa ite on ja perään viimesen treenin fiilis kun treenin ajasta oli lähtenyt melkein puolet pois."
"Yksittäisenä tapahtuman jäi mieleen parin minuutin parannus siihen alkutestiin."
"Hyvä porukka ja kaiken kaikkiaan se tunnelma boxilla, mikä sai jäämään vakiasiakkaaksi kerrasta."
"Kun tajusi kuuluvansa boxille ja siihen porukkaan."
"Alku-/lopputestin ajan parannus."
"Olin aika masentunut ekan tunnin todella huonosti menneestä metconista. Aika oli 12:30. Mehän tehtiin 4 kierrosta sitä perussettiä (10 burpee, 15 situp ja 20 air squat). Tyytyväisenä sitten viimeisellä tunnilla huomasin ajasta hävinneen 2 minuuttia."
"Se kun aina vähän jänskätti tulla, kun tietyllä tavalla astui oman kuplan ulkopuolelle ja kuitenkin oli kiva olo kotiin lähtiessä kun oli saanut ahaa-elämyksiä."
"Mieleenpainuvin juttu oli ehdottomasti se pikku testi mikä tehtiin ekana päivänä ja vikana päivänä, aika parani ja kunto oli kohentunu."

3. Parasta On Rampilla?

"Tuli ainakin sellainen tukityyppipesue, kelle voi moikata, kenen kanssa voi hengata ja joiden selän takaa voi tarkkailla turvallisesti outoja tyyppejä."
"Hyvä porukka ja itsensä ylittäminen. Paras tapa unohtaa huolet ja murheet."
"Joka tunti saa ahaa-elämyksen liiketekniikassa, vetäjät ovat ammattilaisia ja lajille omistautuneita."
"Vaikka Intensiivi On Ramp on vain viikonlopun mittainen, meistä tuli kiva porukka ja On Rampin päätyttyä oli kiva tulla WODeille, kun tunsi jo muutamia tyyppejä."
"Laadukas tekeminen, uuden oppiminen, yhteishenki, kehittyminen lyhyessä ajassa."
"Yksityiskohtainen neuvominen, joka on jatkunut myös wodeilla. Olen käynyt paljon normi punttisaleilla, mutta neuvoja sain ainoastaan 18 vuotiaana Kotkan Hectorin voimanostosalilla. Siellä ensimmäiset puoli vuotta."
"Hyvä porukka ja kannustava ryhmähenki."

IMG_9343

4. Lempiliike CrossFitissa? 

"Olisiko muscle-up, koska en vielä pysty sitä tekemään. Usko on kuitenkin kova, kyllä mä joskus onnistun."
"Mave, etukyykky."
"Love and hate, those bucking furpees, thruster."
"Tempaus."
"Lempiliike on aina se, mitä en osaa. Eli tempaus nyt. Mut muuten ehkä yleisesti rinnalleveto, se on sellainen hyvä "yleisliike" jota voi tehdä aina."
"Clean and jerk ja thruster sen kaikessa veemäisyydessään. Ja lisätäänpä vielä T2B."
"Joka tunti tulee uusi lempiliike kun saa tosiaan niitä ahaaelämyksiä ja aikaisemmin hankala liike tuntuukin paremmalle. Tällä hetkellä lempiliikkeen kisaa käyvät etukyykky ja maastaveto."
"Ehdottomasti suuri viharakkaussuhteeni burbee sekä OHS ja tempaus."
"Ehdottomasti Double Under"

Seuraava  On Ramp -perukurssi meidän boxilla starttaa 7.3. klo 18! Lisäinfoa ja ilmoittautuminen www.crossfitlahti.com/aloittaminen



SHARE:

2015/08/27

TULE KOKEILEMAAN CROSSFIT -TREENIÄ

Järjestämme jälleen boxillamme kaikille avoimen, ilmaisen kokeilutreenin ensi viikon maanantaina 31.8. klo 18-19. Osallistuminen ei vaadi lainkaan aiempaa kokemusta eli kaikki ovat tervetulleita mukaan! 

Jos vähääkään innostuit, laita ilmoittautuminen sähköpostitse osoitteeseen info@crossfitlahti.com! 



11203045_516063871885877_1073599080200289166_n
SHARE:

2015/07/09

MILLAISTA ON OLLA YRITTÄJÄ?

IMG_7133

Puoli vuotta yrittäjyyttä takana päin ja sain yhdeltä tutulta pienen haastattelumuotoisen haasteen siitä millaista on toimia yrittäjänä näin nuorella iällä! 

Miksi päätit lähteä yrittäjäksi? 
Olen luonteeltani sen tyylinen ihminen, että tartun asioihin ja teen niitä intohimolla. Tämä oli vain sellainen mahdollisuus, että olisin katunut luultavasti loppuelämäni jos en olisi siihen tarttunut. Ja onneksi tartuin! 

Parasta/hankalinta yrittäjyydessä?
Parasta on se, että saan tosiaan työskennellä sen asian parissa jota rakastan ja myös se, etten ole tällä hetkellä niin sidonnainen ns. office hours -työpäiviin vaan pystyn helposti sovittamaan esim. omat treenit töiden väliin. Hankalinta itselle on ns. vapaalle vaihtaminen. Helposti ajattelen vapaallakin työasioita ja niinhän sitä sanotaan, ettei yrittäjä ikinä ole vapaalla :D 

Millainen on tyypillinen työpäiväsi?
Riippuu hyvin paljon siitä olenko aamu- vai iltaviikossa valmennushommissa. Aamuviikkoina herään ennen kuutta, valmennan boxilla 7-11, jonka jälkeen lähden kotiin lounalle ja usein myös päiväunille. Treenaan usein n. klo 14 aikaan ja loppupäivän aikana hoidan usein vielä kotona mm. sähköposti/markkinointitöitä. Välillä saatan myös treenata ennen aamuwodeja ja tehdä esim. soutuintervalleja. Aamuvuoroon kuuluu myös boxin siivous. 

Iltaviikoissa aamutreenit (jos niitä on) ovat yleensä klo 8, jonka jälkeen tulen kotiin syömään ja hoitamaan sähköposti ym. töitä ja iltapäivän treeni on yleensä siinä kahden maissa sopivasti ennen illan wodeja. Päivinä jolloin ei treenata aamuisin tai on lepopäivä, nukun ehkä hieman pidempään, katson aamulla yhden jakson OC:ta ja istahdan vasta sitten tietokoneen ääreen. Yllättävän paljon menee aikaa koneen äärellä, sillä vastaan meidän sähköposteista, nettisivujen sekä sosiaalisen median sisällöistä, kilparyhmän ohjelmoinnista sekä yhdessä Jussin kanssa vuorosyklein myös boxin wodien ohjelmoinnista. 

Millaiselle ihmiselle yrittäjyys mielestäsi sopii? 
Pitää olla ennenkaikkea rohkea, kykeneväinen tekemään välillä nopeitakin päätöksiä ja ratkaisuja eikä voi oikein laskea välillä kuinka monta tuntia päivässä menee töihin. Joskus selviää viidellä tunnilla, toisina päivinä se voi lähennellä kymmentä. Lisäksi pitää olla halukas ottamaan asioista selvää sekä tarvittaessa olla riittävän nöyrä kysymään apua fiksummilta. 

Onko sinulla ikinä lomaa?
Haha, on kyllä! :D Pidin toukokuussa pidennetyn viikonlopun kun olimme Kööpenhaminassa reissussa ja elokuussa on vielä kahdeksan päivää odottelemassa.

Aamu- vai iltaviikko? 
Pidän enemmän iltaviikoista. Unirytmi on silloin hieman ihmismäisempi ja en tarvitse joka päivä päiväunia :D Ilman päikkäreitä ei aamuviikosta meinaa oikein tulla mitään. 

Missä näet itsesi kahden vuoden päästä?
Hmm, vaikea! Olen toivottavasti silloin kehittänyt itseäni valmentajana erilaisin koulutuksin ja haaveenani on saavuttaa jotakin suurempaa mobility -puolella. En vain vielä tiedä oikein mitä. Toivon myös, että boximme on tunnettu valmennuksemme laadusta ja onnistumme luomaan hienon, toimivan kokonaisuuden. 
SHARE:

2015/06/06

TULE KOKEILEMAAN CROSSFIT -TREENIÄ

IMG_7460

Järjestämme jälleen kesäkuussa kaikille avoimen, ilmaisen kokeilutreenin sunnuntaina 14.6. klo 10-11. Mukaan mahtuu 16 ensimmäistä, ilmoittautumiset sähköpostilla info@crossfitlahti.com! 

KokeiluWODilla käydään läpi lajille tyypillisiä tekniikoita, CrossFitin ajatusta sekä loppuun tehdään hikinen, oman kehon painolla tehtävä treeni! 


www.crossfitlahti.com
Hiojankatu 5, 15520 Lahti 
FB facebook.com/crossfitlahtiofficial
IG @crossfitlahti #crossfitlahti
SHARE:

2015/03/22

REEBOK

DFX_6045
  DFX_6069  Photos © Mika Pulkkinen

Vihdoin voin paljastaa teille uutisen, joka on kutittanut mahassani jo muutamia viikkoja. Minulla on kunnia toimia Suomen Reebok lähettiläänä enkä voisi kuvitella mahtavampaa yhteistyökumppania - aivan uskomaton juttu! Pidän brändin fiiliksestä, tekemisen meiningistä ja mielestäni tuotteet toimivat hyvin käyttötarkoituksessaan eli CrossFit -treenissä. On suuri kunnia tehdä yhteistyötä Reebokin kanssa! 

Näitä kuvia on tulossa vielä lisää! 
SHARE:
© LAURA H.

This site uses cookies from Google to deliver its services - Click here for information.

Blogger Template Created by pipdig