By Laura Hämäläinen

2014/04/11

THE FIRST DAY

Palataampas hetkeksi muutaman tuhannen kilometrin päähän meidän lomareissun ensimmäisen päivän tunnelmiin. Vihdoin ehdin kahlata läpi kuvia ja tällä hetkellä istuskellaan junassa kohti Saloa ja jossain vaiheessa ollaan illalla perillä Paimiossa. Mutta noh, se niistä jorinoista ja fiilistellään hetki vähän kesäisempiä maisemia!

IMG_9271 IMG_9276IMG_9260

Ensimmäinen päivä oli ainut hieman pilvinen ja päivällä jopa hieman ripotteli vettä. Se ei kuitenkaan lomafiilistä latistanut sillä hypättiin taksiin ja suunnattiin ostoskeskukseen pyörimään muutamaksi tunniksi. Ostin pari kivaa toppia pull&bearista, mutta lomakassassa ei ollut liiemmin euroja shoppailuun joten yritin parhaani mukaan hillitä rahanmenoa. :-D Käytiin vielä ostamassa aamupalavehkeitä supermarketista ja suunnattiin takaisin hotellille. Hetken kuluttua sääkin alkoi iloksemme kirkastua ja nautiskeltiin lämmöstä parvekkeella - vitsit sitä lomafiilistä ei kyllä voi sanoin kuvailla!

Suunnattiinkin loppupäiväksi altaalle makoilemaan ja vitsit miten aurinko lämmitti vielä iltapäivälläkin! Meidän hotellin uima-allas oli katolla (!!) ja siellä ei ollut varjon varjoa missään vaiheessa päivää. Allasalue oli myös kivasti tuulelta suojassa, joten kyllä siellä kelpasi makoilla. Nautiskeltiin auringosta, musiikista ja kiireettömyydestä aurinkotuoleilla makoillen kunnes aurinko alkoi laskea ja nälkäkin alkoi hiipiä pikkuhiljaa.

Lähdettiin metsästämään illallista Puerto de la cruzin kuuluisalta ravintolakadulta, Calle el Lomolta ja päädyttiin syömään Restaurante Tropical nimiseen söpöön pikkuravintolaan, jossa oli mahdollisuus syödä tunnelmallisesti ulkona. Tilattiin kahdelle tarkoitettu mixed grilled fish plate kanarialaisten perunoiden kanssa ja oli kyllä todella hyvää! Kalaruuat olivat ehdottomasti parhaita mitä viikon aikana söin! Istuskeltiin rauhassa iltaa, siemailtiin viiniä ja kuunneltiin livemusiikkia hiljenevässä Teneriffan illassa - aika täydellinen aloitus meidän reissulle.

Onkos kukaan ruudun toiselta puolelta ollut samoissa maisemissa? Lomatarinat jatkuu vielä kyllästymiseen asti, stay tuned!